Dunja Mak: “Na zastaru računa se morate sami pozvati”

Zastara računa jedna je od top tema građana koji se redovito javljaju osječkom Savjetovalištu za potrošače kako bi saznali sve informacije, rekla je za naš radio pravna savjetnica udruge Potrošački forum Dunja Mak. Prije svega treba naglasiti da kada potraživanje padne u zastaru, to ne znači da dug više ne postoji. Zastara je na neki način sankcija vjerovniku koji nije na vrijeme naplatio svoju tražbinu. Druga važna stvar je, dodaje Mak da se dužnik mora sam pozvati na zastaru. Zastarni rok od jedne godine primjenjuje se za tražbine za električnu, toplinsku energiju, vodu, odvoz komunlanog otpada, dimnjačarske usluge, pristojba za radio-televiziju, telekomunikacijske usluge.

Mak izdvaja i druge važne zastarne rokove.

Koliko dugo građani trebaju čuvati račune, pitali smo pravnu savjetnicu.

Česta zabluda potrošača je da ako izbjegavaju primiti rješenje o ovrsi da se ona neće provesti. To nije točno, budući da postoji obveza da se dva puta pokuša dostava ovršeniku, a ako ona ne bude uspješna to se rješenje o ovrsi ističe na oglasnoj ploči suda i ona postaje pravomoćna. Stoga Mak savjetuje građanima da prime rješenje o ovrsi jer se može dogoditi da imaju osnovu za prigovor.

Podijeli

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

5 × two =