
U srijedu, 26. travnja u đakovačkoj gimnaziji održat će se Festival znanosti, a tema je Priroda i društvo.
RADIONICE:
- Što pčela zna?
Znanost je potvrdila da pčele mogu obavljati kompleksnije misaone radnje od drugih životinja, kao što su recimo psi i mačke, a mozak im nije veći od glave pribadače. Na ovoj demonstraciji pokazati ćemo što sve znaju ovi sićušni organizmi.
- Ispali, promatraj i odredi
Voditelji radionice vratit će učenike u srednji vijek te ih upoznati kako i na koji način razbiti zidine grada. Sudionici će napraviti top, razbijati zidine grada, određivati brzinu …, a zatim se vratiti u poznati svijet.
- Matoš u Đakovu
Od Zagreba do Beograda kada je Matoš zaista posjetio Đakovo. Nakon toga učenici će pisati vijest, intervju, reportažu o Matoševom boravku u Đakovu. Upućivat će ih članovi novinarske skupine.
- Sport i fizika ruku pod ruku do uspjeha
Postoji li veza između sporta i fizike? Sve što se događa u prostoru i vremenu objašnjavaju zakoni fizike, a prisutni su i u svakom sportu. Kroz umijeće i vještinu demonstracije osnovnih elemenata različitih sportova prikazat ćemo bogatstvo fizičkih zakona primijenjenih u sportu. Sudionici radionice će imati priliku otkriti kako im zakoni fizike mogu pomoći u postizanju boljih sportskih rezultata.
- Šarenilo kemijskih vrtova u bojama i nevidljivo pismo
Kemija je vesela i šarena – dođite na našu radionicu i uvjerite se sami. Naš silikatni vrt prepun je boja. Tajno je i pismo u kojem boje skrivaju poruke. Sve boje i sve tajne, bit će otkrivene na Festivalu znanosti .
- Lavoslav Ružička – spasitelj životinja (u eng. izvedbi)
Učenici imaju kratku prezentaciju o L. Ružički, njegovom životu i radu na sintezi hormona.
Učenici pišu zamišljeni scenarij i igraju igru uloga (roleplay) iz života i rada L. Ružičke.
- Termohalinska cirkulacija oceana
Pokazat ćemo eksperiment u kojem se vidi kako temperatura i salinitet vode uzrokuju globalno pokretanje morskih struja u svjetskom oceanu između polova i ekvatora. Prije izvođenja pokusa učenici će biti upućeni u to što će gledati na način da riješe kratki pisani zadatak (zadatak razumijevanja neknjiževnog teksta). To će biti kao kratki uvod u demonstraciju. Ideja je da se u pozadini eksperimenta na platnu “vrti” prezentacija s lokalitetima na kojima se može vidjeti kako se specifična gibanja oceana mogu iskoristiti u različite sportske aktivnosti.
Za sam eksperiment koristiti ćemo stakleni akvarij ili jako prozirnu veću plastičnu posudu, led, jestivu plavu i crvenu boju, sol, flomastere, kuhalo za vodu, projektor, platno ili bijela ploča.
Nadalje, ideja je i da tijekom trajanja projektnog dana u školsko dvorište postavimo teleskop sa solarnim filterom tako da u slučaju dana bez puno oblaka budemo mogli promatrati Sunčevu površinu. Zamisao je da to bude otvorena mogućnost za sve sudionike projektnog dana koji budu imali želju to pogledati prije ili nakon odrađenih radionica za koje su se već prijavili.
- Spiel – Bewegung – Wissenschaft
Učenici će kroz igru i pokret vježbati sve jezične vještine te na zabavan način saznati ponešto o poznatim njemačkim znanstvenicima.
- Vesele mrvice mudrosti
Učenici će, unutar učionice, na 4 mjesta imati priliku koordinirati učenike-goste
kroz 4 aktivnosti.
1. Aktivnost: digitalna igra “Misionari i kanibali”- doći do mudrog zaključka kako riješiti
zagonetni problem.
2. Aktivnost: učenici biraju mudru izreku koja im se sviđa, prepisuju na bookmarker i
ukrašavaju ga te nose sa sobom.
3. Aktivnost: učenici s raznim riječima napisanim na laticama sastavljaju mudru izreku te ju
lijepe u obliku cvijeta na štapić.
4. Aktivnost: učenici nastavljaju tradiciju mudrih baka koje su sastavile recept „baki kolači”
te si ga peku (vafle).
- Exploring subcultures (Hippies, Emos, Goths, Punks, Chavs, K-Pop….)
Učenici će održati prezentaciju u kojoj će predstaviti gore navedene subkulture u pogledu izgleda, odijevanja, stavova i razmišljanja, glazbe. Također obradit će se i problematika sukoba između pripadnika različitih subkultura. Učenici gledatelji će također dati svoj feedback vezano za utjecaje na njihov život u smislu odijevanja, glazbe koju slušaju kao i stavova.
- Moje ime je DRUŠTVO, financijski pismeno DRUŠTVO
Radionica Moje ime je DRUŠTVO, financijski pismeno DRUŠTVO obradit će temu financijske (ne)pismenosti mladih u Republici Hrvatskoj. Kroz zanimljiv video i prezentaciju o potrebama za financijskim obrazovanjem mladih, kratkim upitnikom o sposobnosti donošenja odgovornih i ispravnih financijskih odluka u stvarnim životnim okolnostima predstavit ćemo fakultativnu nastavu Financijska pismenost, njezin sadržaj i samu primjenu.
- Kako prodaja nekog proizvoda ovisi o temperaturi zraka?
Ova prezentacija/demonstracija pokazuje kako možemo pravcem modelirati problem iz svakodnevnog života.
To je posebice zanimljivo u Statistici gdje su podaci često prikazani nekom tablicom.
Zato je poželjno rješenje problema prikazati s pomoću nekog od gotovih računalnih programa kao što je GeoGebra ili proračunske tablice (Microsoft Excel) koji omogućuju analizu svih podataka.
- Beauty lies in Maths
Pojam ljepote mijenjao se kroz stoljeća. Učenike ćemo pitati koji su to kriteriji prema kojima se određuje je li netko lijep i znaju li kakvu ulogu u tome igraju matematika i simetrija. Zatim ćemo ih upoznati s načinom izračuna omjera lica, koja doživljavamo lijepima.
- Talent za učenje jezika, mit ili istina
Na radionici učenici govore o jezičnoj inteligenciji te prezentiraju test za mjerenje talenta za učenje modernih jezika (Modern Language Aptitude) koji mjeri individualne sposobnosti za učenje stranog jezika. U nastavku radionice provode dio testa s publikom te komentiraju rezultate.
Pogoci: 2