Predsjednik Vijeća Hrvatske biskupske konferencije (HBK) za katehizaciju i novu evangelizaciju Đuro Hranić u povodu početka nove školske i katehetske godine poručio je “tko je za vjeronauk u školi, taj je za čovjeka, a tko je za dobro suvremenoga čovjeka, bit će i za vjeronauk u školi”. Katolička Crkva i vjeronaukom u školi, posebno njegovom ekumenskom i međureligijskom dimenzijom, želi priopćavati spoznaje ne samo o svojoj konfesiji, nego o kršćanstvu i religiji općenito, ističe đakovačko-osječki nadbiskup.
Poručuje da je dijalog Crkve s nekršćanskim vjeroispovijestima neizostavni dio vjeronaučne nastave, a upoznavanjem s religijskim i konfesionalnim, etičkim i duhovnim sadržajima i stavovima u kršćanstvu i drugim religijama želi se pridonijeti izgradnji mira i suživota u različitosti.U priopćenju se naglašava da obrazovanje koje u sebi ne sadrži i odgojnu dimenziju (tj. obrazovanje bez pitanja smisla ljudskoga života, identiteta, vrijednosti i etičkih posljedica) postaje samo tehnika za vježbanje određenih operacija.
Hranić kaže kako je moguće da u suvremenoj kulturi čovjek bude obrazovan, a da pritom ne bude religiozan. “No, nemoguće je da se čovjek smatra obrazovanim, a da se pritom ne sučeljava s pitanjima vjere, koja je mnogima izvor života i cilj njihovih nastojanja”, dodaje.
Vjeronauk u školi, koji u posljednjih 25 godina služi dobru hrvatskog čovjeka i društva, poručuje Hranić. Obrazovni sustav koji bi želio odgajati čovjeka samo kao pojedinca, kojemu bi njegova vlastita sreća bila jedini cilj, zaboravlja da je odgoj srca, savjesti i cjelovite osobe više od odgoja za sreću u ovozemaljskom životu. “Obrazovni je sustav uvijek proces, koji mora poučavati te izgrađivati međuljudske odnose”, poručuje Hranić.
Pogoci: 0