ŠKOLA PO EUROPSKIM MJERILIMA

Da škola može učenicima pružiti više od svakodnevih i uobičajenih načina poučavanja, pokazala je Ekonomska škola Braća Radić, Đakovo nizom aktivnosti dvaju projekta programa Erasmus+  kojima je bila domaćin tijekom cijelog proteklog tjedna.

Projekt GEPE čija tema je ravnopravnost spolova prema zakonima i njihova primjena u praksi ulazi u završnu fazu prve godine svoje realizacije, a  aktivnosti i mobilnosti se redaju prema predviđenom kalendaru. Neposredno prije drugog susreta pristigli su nam rezultati natječaja za izbor loga projekta. Ne moramo naglašavati koliko smo ponosni bili kad smo saznali da je i ovog puta izabran naš prijedlog, rad Marine Milošević, Nine Vidović i Mateja Blaževića, iste ekipe čiji je rad izabran i za drugi Erasmus+  projekt u kojem sudjelujemo.

Pripreme za drugi susret nastavnika i učeniika kojem je naša škola domaćin, počele se neposredno nakon povratka naših učenika i nastavnica s prvog susreta iz Madida. Vremena nije bilo baš puno, nešto više od dva mjeseca, doznajemo od Zlate Hrženjak voditeljice projekta.  Prije samog susreta  svi sudionici su trebali istražiti povijesne osobe značajne za borbu i promicanje ravnopravnosti spolova, njihove uloge, povijesno razdoblje, društvene i prostorne okolnosti u kojima su djelovale, te važne osobe s kojima su se susretale, surađivale ili im se suprotstavljale. Osim povijesnih osoba učenici su pripremali i likove iz djela europske književnosti zemalja koje nisu zastupljene u projektu koja su se bavila istom ili sličnom temom.

Cilj zadatka je bio promišljanje i osvještavanje činjenice da je problem neravnopravnosti spolova prisutan u svim zemljama sudionicama i to od najranije povijesti do danas, te da su se time bavili mnogi umjetnici.

Zadatak radionica tijekom ovog susreta bio je kretivnog tipa, polaznici su u mješovitim skupinama na engleskom jeziku trebali ostvariti literarni izričaj, priču u kojoj će koristiti osobine likova koje su istraživali, te problematiku s kojom su se susretali, oživjeti povijesne osobe, smjestiti ih u vrijeme, prostor i okruženje koje sami odaberu, promijeniti njihove sudbine, utjecati namišljenja njihovih suvremenika, itd. Pri tom su morali voditi računa o literarnim obilježjima i strukturi priče,određibanju naslova, čitateljima,  korištenju dijaloga metafora i simbolike, rasponu vokabulara, i točnosti jezičnih struktura. U radionici je sudjelovalo 15 učenika iz partnerskih škola iz Francuske, Španjolske, Poljske i Italije te 23 učenika iz naše škole. Radionicu su pripremile i vodile profesorice Danica Crnov i Zlata Hrženjak.

No treba naglasiti da su jednako zanimljive bile aktivnosti projekta POTICANJE DRUŠTVENOG OPREDJELJENJA u okviru kojeg su u našu školu došla četvorica nastavnika ekonomske struke iz Pamplone, kako bi nazočili satima nastave predmeta vježbeničke tvrtke, marketinga , upravljanja prodajom i marketinških usluga. Naši gosti su pratili nastavne sadržaje, oblike rada i nastavne metode, uspoređivale sustave obrazovanja i razmjenjivali iskustva, dodaje Hrženjak. Također su nazočili i s posebnim zanimanjem pratili radionicu naših učenika i učenika OŠ Budrovci koja ima status poduzetničke škole, tijekom koje su učenici trećeg razreda osnovali svoju tvrtku i pripremali se za sajam  izradivši letak, plakat, katalog svojih proizvoda , zvučnu najavu za emitiranje na radiju. Takav oblik suradnje je za njih predstavljao potpunu novost. Prije odlaska, dogovoreni su novi oblici suradnje u vidu novih projekata, odlaska naših nastavnika na slične aktivnosti u njihovu školu, ali i mogućnost organiziranja prakse za njihove učenike u našim tvrtkama i obrnuto.

U drugom dijelu aktivnosti, sudionicima obaju projekata predstavili smo naš grad, regiju, kulturu i običaje i svi kvalitetno provodili vrijeme u zajedničkim druženjima i razmjeni iskustava.

Podijeli

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

seven − five =